تلفن ابری چیست ؟ امکانات ، فواید و معایب آن

همه مشاغل به یک سیستم ارتباطی موثر و قابل اعتماد نیاز دارند. برای اکثر شرکت‌ های امروزی، این به معنای یک سیستم تلفن مبتنی بر ابر است که از طریق اینترنت کار می‌ کند. انعطاف‌ پذیری و مقیاس‌ پذیری سیستم‌ های تلفن مبتنی بر ابر که به عنوان سیستم تلفن مجازی یا تلفن ویپ شناخته می‌ شود، آن‌ ها را به انتخابی جذاب برای مشاغل مختلف تبدیل می‌ کند، از مشاغل کوچک در حال حرکت گرفته تا شرکت‌ هایی که مراکز تماس را اداره می‌ کنند. اگر می خواهید با صفر تا صد تلفن های ابری آشنا شوید، به شما توصیه می کنیم تا انتهای مقاله با ما همراه بمانید و مطالب را مورد بررسی تان قرار دهید.

تلفن ابری چیست

سیستم تلفن ابری چیست؟

سیستم تلفنی مبتنی بر ابر یک سیستم تلفنی است که به طور کامل از طریق اینترنت ارائه می شود. سیستم‌ های تلفن مبتنی بر ابر توسط یک ارائه‌ دهنده خدمات تلفن شخص ثالث ارائه می‌ شوند و به جای یک خط تلفن سنتی به اینترنت متصل هستند.
اکثر سیستم‌ های تلفن ابری توسط ارائه‌ دهنده خدمات تلفن مدیریت می‌ شوند، اما در برخی موارد، می‌ توانید با مشارکت ارائه‌ دهنده خدمات تلفن خود، کل یا بخشی از آن را مدیریت کنید. این ویژگی به شما امکان می دهد انعطاف پذیری بیشتری برای شخصی سازی راه حل خود داشته باشید در حالی که نیازی به مدیریت سیستم تلفن خود ندارید یا آن را با کمک ارائه دهنده خدمات مدیریت شده خود مدیریت کنید.
سیستم تلفن ابری چیست؟

بررسی مزایای سیستم تلفن ابری

داشتن سیستم تلفن ابری مزایا و معایبی دارد. دانستن مزایا و معایب به شما کمک می کند تا تعیین کنید که آیا خدمات برای سازمان شما مناسب است یا خیر؟ مزایای این محصول به شرح زیر است:
- کم هزینه و مقرون به صرفه: سیستم‌ های تلفن ابری معمولاً نسبت به سایر گزینه‌ های تلفن موجود در بازار ارزان‌ تر هستند. این بیشتر به دلیل کمبود سخت افزار مورد نیاز برای سیستم تلفن است. از آنجا که سیستم های تلفن ابری برای برقراری و دریافت تماس به اینترنت متکی هستند، سخت افزار بسیار کمی برای پرداخت وجود دارد. این یک مزیت برای سازمان هایی است که به دنبال صرفه جویی در هزینه ها یا به دنبال بسیاری از اتصالات تلفنی هستند. از آنجایی که هیچ سخت افزار اضافی مورد نیاز نیست، سازمان شما مجبور نیست هزینه برخی خدمات تلفنی را بپردازد.
- انعطاف پذیری مناسب: سیستم تلفن ابری نیازی به اتصال فیزیکی ندارد و فقط به اینترنت متکی است، بنابراین امکان برقراری تماس از هر مکان وجود دارد. این ویژگی باعث می‌ شود کاربرد تلفن ابری برای مشاغل مختلف از کسب‌ و کارهای کوچک تا شرکت‌ های دارای مراکز تماس کاملا مناسب باشد.
- مقیاس پذیری: سیستم های تلفن ابری بسیار مقیاس پذیر هستند. از آنجایی که نیازی به نصب سخت افزار با گوشی ها نیست، افزودن یا جدا کردن تلفن ها در صورت نیاز سریع و آسان است. این امر می تواند برای سازمانی که به سرعت در حال رشد یا کوچک شدن است بسیار سودمند باشد. از آنجایی که بالا و پایین کردن سیستم تلفن شما بسیار آسان است، سازمان در حال رشد یا کوچک می‌ تواند به راحتی تلفن‌ ها را در صورت نیاز اضافه یا حذف کند.
بررسی مزایای سیستم تلفن ابری
 
- مدیریت آسان: استقرار، مدیریت و نگهداری سیستم های تلفن ابری آسان است. علاوه بر این، اکثر نرم افزارهایی که توسط سیستم تلفن ابری استفاده می شود از طریق بروزرسانی خودکار نگهداری می شوند. این یک مزیت برای سازمان‌ هایی است که عملکرد فناوری اطلاعات ندارند یا نمی‌ خواهند سازمان فناوری اطلاعات خود را از سایر مسئولیت‌ ها منحرف کنند، زیرا پس از استقرار موارد کمی وجود دارد که باید مدیریت شوند.
- انعطاف پذیری جغرافیایی: برای برقراری تماس در یک سیستم تلفنی ابری، لازم نیست پشت میز و کنار تلفن ثابت خود باشید. تنها کافی است به اینترنت متصل شوید. می‌ توانید یک تلفن IP راه‌ اندازی کنید، لپ‌ تاپ‌ تان را روشن کنید یا حتی از یک برنامه تلفن نرم‌ افزاری روی موبایل خود استفاده کنید و از هر جایی تماس بگیرید، بنابراین امکان کار از خانه، سفر یا حتی به‌ عنوان یک کارمند تمام‌ وقت دورکار برایتان فراهم است.
سرویس‌ های تلفن ابری معمولاً یک اپلیکیشن تماس رایگان ارائه می‌ دهند که با آن می‌ توانید از هر جایی کار کنید. با این برنامه‌ ها می‌توانید با اعضای تیم در ارتباط باشید، با شبکه تلفن عمومی (PSTN) تماس بگیرید و حتی وضعیت حضور تلفنی همکاران تان را ببینید تا بدانید چه زمانی در حال مکالمه هستند، آن هم بدون اینکه لازم باشد وارد دفتر شوید.

بررسی معایب سیستم تلفن ابری

- وابسته به اینترنت: یکی از معایب عمده داشتن یک سیستم تلفن ابری این است که برای برقراری تماس های با کیفیت به اتصال اینترنت پایدار وابسته است. سیستم‌ های تلفن ابری برای کار به یک اتصال اینترنتی خوب متکی هستند. اگر اتصال اینترنت ضعیفی دارید، به احتمال زیاد با قطع تماس مواجه خواهید شد.
- نگرانی های امنیتی: هنگامی که سازمان شما به یک شبکه عمومی مانند اینترنت متکی است، همیشه نگرانی های امنیتی وجود خواهد داشت. اطمینان از ایمن سازی شبکه صوتی خود برای جلوگیری از قربانی شدن یک حمله سایبری مهم است.

مطالب مرتبط

دسترسی سریع
تماس با فروشگاه اینترنتی ویپ
تهران میدان امام خمینی - خیابان لاله زار جنوبی -پاساژ 110- طبقه سوم- پلاک16
021-33956026
021-33119397
09205560162
فروشگاه اینترنتی ویپ تل 24
تمامی حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به فروشگاه ویپ تل 24 می باشد .
طراحی سایت و سئو : ایران طراح